В обвинувальному акті зазначено, що після грабежу, крім іншого особа заволоділа банківськими платіжними катками. Пізніше зняла з рахунку грошові кошти, інкриміновано ч. 2 ст. 185 КК У. «Пограбованого» було визнано потерпілим (йому завдано матеріальну шкоду, в тому числі зняті кошти з банкомату). Відповідно до п. 14.7 ст. 14 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», банк має право передати електронний платіжний засіб у власність користувача або надати йому в користування в порядку, визначеному договором. Розділ 3 п. 8 Постанови НБУ № 705 від 05.11.2014 р. «Про здійснення операцій з використанням електронних платіжних засобів» передбачає, що видача за електронними платіжними засобами готівки через банківські автомати самообслуговування (далі - банкомат) у межах України здійснюється в гривнях, а через банкомати уповноважених банків-емітентів - у гривнях або у валюті рахунку, до якого емітований електронний платіжний засіб. Розділ 2 п. 4 нведеної вище постанови НБУ передбачає, що банк має право передати електронний платіжний засіб у власність користувача або надати йому в користування в порядку, визначеному договором про використання електронного платіжного засобу (далі - договір). Отже відповідно до законодавства України, «платіжні кортки» є власністю банків, власністю банків є «банківські автомати самообслуговування». Незаперечним фактом і є твердження про те, що грошові кошти, які знаходяться в «банкоматі» є власністб банку. Відповідно до вищенаведеного, платіжна картка, банкомат, кошти в банкоматі є власністю банку, а не особи визнаної потерпілою. Хичемо також навести правову позицію ВСУ, сформульовану в ході розгляду справи № 6-71цс15 - згідно з п. 37.2 ст. 37 закону "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", потерпілому клієнту банк зобов'язаний повернути гроші за рахунок власних коштів плюс пеню. Крім того, п.п. 6.7 і 6.8 положення № 223 визначають, що якщо клієнт відразу ж повідомив банку про невирішеною операції, установа повинна відшкодувати йому суму такої операції. Винятком є випадки, коли було доведено, що дії або бездіяльність власника картки, якими він сприяв втраті або незаконного використання картки, привели до списання грошей. Враховуючи вище викладене, в таких випадках, необхідно заявляти клопотання про визнання банку потерпілим. Це дасть змогу вкладнику звернутися до банку з вимогою про повернення своїх коштів.